Theo Nieveen Copy & Communicatie                  
Copy I Content I Vacatures

Content

Een bedrijf zonder content bestaat niet. Zo, daar staat het. Reclame is leuk, content is beter. Content is informatie waar de ontvanger beter van wordt en die liefst een goed gevoel oplevert. Communicatie die verder gaat en waar je bewust voor kiest.  En daar mag/moet een commerciële boodschap (afzender) inzitten, die voert alleen nooit de boventoon. Van TikTok-filmpje tot bedrijfsdocumentaire en van blog tot e-mailing. En het mooie is: daar kan ik je prima mee helpen. 

ERVARING

  • Nieuwsbrieven
  • Videoscripts
  • Website tekst
  • Blogs
  • Interviews
  • E-mailings
  • Social posts

 

VISIE

“Kunnen we daar nog een logo bijzetten?” Je hoort het een collega zeggen. Content is een marketinginstrument, dus reclame, in de ogen van het bedrijf. Een logische gedachte, echter content is vooral geen reclame, dus zo min mogelijk logo’s en wervend taalgebruik. Dat is best moeilijk, want het dient uiteindelijk wel je communicatiedoelstellingen. Meer dan 50% van de mensen zegt een hekel te hebben aan reclame, ongeveer eenzelfde percentage heeft een adblocker geïnstalleerd om commerciële boodschappen te weren van hun schermen. Content is echter de reclame die mensen wél willen zien of lezen.  Geen forced exposure maar permitted. Iedereen kan zelf bepalen wat hij/zij ermee doet. Je kiest bewust om iets te lezen/bekijken/beluisteren dat jou interesseert. De aandacht voor wat je wordt vertelt (content) zal ook groter zijn, mits goed gebracht. Aan de
makers, zoals ik, de taak om die content zo interessant mogelijk te presenteren en in te vullen. Mensen betrekken en op een constructieve en positieve manier met jouw merk of product confronteren. En dat heeft tijd nodig, een plan van aanpak en aandacht, en energie, en frequentie.
Ben je er klaar voor, dan kunnen we aan de slag. 

GESCHIEDENIS

Doorgebroken als marketinginstrument na de introductie van de ad blocker. Daarvoor werd het al tientallen jaren gebruikt onder de noemer -sluikreclame- (TV) en -advertorial- (print). Toen waren de verdienmodellen van de reclame- en mediabureaus er echter nog op afgestemd (dus niet interessant als communicatiemiddel), inmiddels is iedereen ingelogd.

 


Tijd voor content





 

 


 
 
 
 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn